Theorie - Thema 02:

Markt en Marketing

Meer dan bloemist

02-01.
MEER DAN BLOEMIST

De toekomst van de bloemist en de keuzes die hij of zij kan maken.

Het gebruik van social media in de sector bloem

02-02.
GEBRUIK SOCIAL MEDIA

Kosten, opbrengsten, trends en praktische toepassingen van social media.

Marketingplan bedenken

02-03.
BEDENK EEN MARKETINGPLAN

Wat maakt een onderneming tot een succes? Een goed marketingplan!

Verkoopbevorderende activiteiten in je verzorgingsgebied

02-04.
VERKOOPBEVORDERENDE ACTIVITEITEN

Hoe verhoog je je omzet? Als bloemist kun je activiteiten uitvoeren in je winkel zelf, maar ook in je verzorgingsgebied.

Opstellen plan voor visual merchandising

02-05.
VISUAL MERCHANDISING

In een winkel gaat het om de producten die je verkoopt, maar ook om de manier waarop je ze aanbiedt. Visual merchandising.

Organiseren van een promotionele activiteit in de groene detailhandel

02-06.
ORGANISEER PROMOTIONELE ACTIVITEITEN

Leer promotionele activiteiten te organiseren in de groene detailhandel.

Acquisitie plegen voor projectmatig of speciaal bloemwerk

02-07.
ACQUISITIE VOOR SPECIAAL BLOEMWERK

Hoe pleeg je acquisitie? Houd kosten en opbrengsten daarbij goed in de gaten.

Financiƫn beheren

02-08.
BEHEER JE FINANCIËN!

Kom financiële verplichtingen na: administratieplicht, archiefplicht, publicatieplicht, financiële verantwoording, administratie.

Voeren van een verkoopgesprek in de groene retail

02-09.
VOER EEN VERKOOPGESPREK

Hoe voer je een verkoopgesprek in de groene retail?

Managen van de verkoop

02-10.
MANAGE DE VERKOOP

Het verkoopproces; breng je klanten en de wensen en behoeften die ze hebben in kaart. Verkoop succesvol door hierop in te spelen.