Theorie - Thema 09:

Verkopen

Voer een telefonisch verkoopgesprek

09-01.
VOER EEN TELEFONISCH VERKOOPGESPREK

Informatie over het voeren van een telefonisch verkoopgesprek.

Afhandelen van klachten

09-02.
AFHANDELEN VAN KLACHTEN

Wat zijn de stappen in een klachtengesprek? Wat is het belang van een goede klachtenafhandeling? Met welke wettelijke regelingen moet je rekening houden?

Meer dan bloemist

09-03. SIGNALEER KNELPUNTEN

Wat moet je doen om knelpunten op te lossen die de verkoop, de veiligheid en de klantentevredenheid in gevaar brengen?

vOORRAD BEHEREN

09-04. VOORRAAD BEHEREN

Beheer je voorraad zodat je aanbod altijd is afgestemd op de behoeften van de klant. Zo voorkom je onnodige kosten door derving.

Meer dan bloemist

09-06. VERKOPEN EN ADVISEREN

Hoe ga je in de winkel om met klanten en op welke manier kun je ervoor zorgen dat ze zich thuisvoelen? Waarom is het nodig de minder leuke klusjes zoals schoonmaken en vakken vullen toch uit te voeren?

In- en verkoop

09-05. IN- EN VERKOOP

Verkopen is een van de belangrijkste processen in een onderneming, want als je niets verkoopt, zijn er ook geen inkomsten. Je moet het verkoopproces dus goed organiseren.

Verkooptechnieken en adviseren

09-07. VERKOOPTECHNIEKEN EN ADVISEREN

Een verkoopmedewerker heeft als kerntaak natuurlijk het verkopen van producten. Je leert hoe je de consument moet benaderen en hoe je een goed verkoopgesprek voert.

Communicatie

09-08. COMMUNICATIE

Welke vaktechnische vaardigheden heb je nodig? Contacten leggen, samenwerken, overleggen, de ander informeren en omgaan met klachten. Communicatie speelt daarbij een heel belangrijke rol.